Voor de bittere smaak.
10 jaar geleden
Kinine is een additief dat wordt gebruikt om aan voedingsmiddelen een typische bittere smaak te geven. Het is van nature aanwezig in de schors van de kinaboom en in het hart van een ananas.
Kinine wordt toegevoegd aan tonic, bitter lemon, en medicatie tegen malaria.

De intense, licht bittere smaak van tonic heeft een stimulerend effect. De hoeveelheid kinine die in tonic zit is te weinig om als geneesmiddel tegen malaria te kunnen dienen; het wordt alleen toegevoegd voor de smaak. Maar zwangere vrouwen kunnen beter geen kinine binnen krijgen (tenzij de baby voldragen is en ter wereld kan komen), omdat het ook de baarmoeder stimuleert om de bevalling in gang te zetten.
Amadea